"Rozpoczęcie sezonu" w Górach Izerskich

wtorek
wtorek, Wrzesień 15, 2020 - 00:00 do sobota, Wrzesień 19, 2020 - 00:00
Świeradów-Zdrój

W dniach od 15 do 19 września odbył się obóz „majowy rozpoczęcie sezonu” w Górach Izerskich. Miejscem docelowym był Świeradów Zdrój - Pensjonat „Finezja” (polecamy bardzo dobre warunki noclegowe).

Po zakwaterowaniu w pokojach wybraliśmy się na „małą wycieczkę” na Stóg Izerski. Następnego dnia wjechaliśmy na Stóg gondolą, żeby zaoszczędzić siły i czas, i ruszyliśmy na Smrek i na Palićnik.

W czwartek ze względu na złą pogodę postanowiliśmy od rana zwiedzić zamek Czocha, a później ruszyliśmy na szlak przez Wysoki Kamień, Kopalnię kwarcu „Stanisław”, na Wysoką Kopę. Wycieczka ta przypadała na 17 września – Święto Klubu. Na Wysokiej Kopie uczciliśmy, więc rocznicę założenia Klubu oraz pamięć tych członków Klubu, którzy odeszli już na Wieczną Wędrówkę.

Piątek był naszym ostatnim dniem pobytu w Izerach. Trasa wiodła z Jakuszyc przez Orle, wzdłuż Doliny rzeki Izery do Chatki Górzystów, i do Świeradowa. Nasz pobyt w Świeradowie zakończyliśmy w Świerkowej Chacie, super karczma z klimatem i bardzo dobrym i obfitym jedzeniem.

Wracając w sobotę do Gniezna zajechaliśmy do Lobomierza, do Muzeum Kargula i Pawlaka oraz do Bolesławca, gdzie zwiedzaliśmy Manufakturę Porcelany i oczywiście zrobiliśmy zakupy w firmowych sklepach. Lżejsi o zawartość portfela wróciliśmy szczęśliwie do domu.

Góry Izerskie urzekły nas swoim pięknem. Wpływ na to miała niewątpliwie piękna, słoneczna pogoda.