"W nieznane z Heniem"

sobota
sobota, Grudzień 18, 2021 - 09:30
GOSIR, Gniezno

W sobotę dnia 18 grudnia 2021 roku odbył się tradycyjny rajd „W nieznane z Heniem”. W rajdzie uczestniczyło 17 członków i sympatyków naszego klubu. Najmłodszymi uczestnikami  było rodzeństwo: 7 letni Piotruś i 5 letnia Marta.

Z miejsca zbiórki, czyli sprzed starej hali GOSiR, udaliśmy się ścieżką spacerową nad jezioro Winiary i dalej w kierunku Róży. Przed budynkiem starej szkoły zatrzymaliśmy się i  z nostalgią wspominaliśmy klubowe i oddziałowe imprezy, które przez lata odbywały się w sali „Na Róży”. Dalsza trasa naszej wyprawy wiodła szlakiem niebieskim do Wełnicy. Tam dołączyła do nas koleżanka Marysia. Kolejny wspólny popas i przejście ostatniego odcinka naszej trasy do Jankowa Dolnego. Po drodze mijaliśmy ruiny zakładu utylizacji zwierząt a w oddali ukazał  nam się korpus wiatraka holenderskiego z 1896 roku. Dalej podziwialiśmy nowo powstałe osiedla domów jednorodzinnych w Jankowie Dolnym. Zachwyciliśmy się również nowym wyglądem  kościoła pw. św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza. Budynek w krótkim czasie został ocieplony i otynkowany. Rajd zakończył się w dawnym zajeździe, w którym  obecnie znajduje się „Gościniec w Dolinie”.

Do Gniezna wróciliśmy ścieżką rowerowo-spacerową, a nasi milusińscy z tatą, ze stacji PKP Jankowo Dolne udali się pociągiem do domu. Trasa rajdu liczyła 14 km.

Dziękuję wszystkim uczestnikom dzisiejszego wędrowania i zapraszam do udziału w następnych rajdach i wycieczkach organizowanych przez KG „Ornak”.