IX Rajd Szlakiem Powstania Wielkopolskiego

sobota, Grudzień 15, 2018 - 09:21
Poznań

Relacja

Tradycyjnie w trzecią sobotę grudniową udaliśmy się do Poznania, aby oddać hołd Powstańcom Wielkopolskim. Wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od Cmentarza Zasłużonych Wielkopolan, na którym znajduje się grób pierwszego dowódcy powstania generała Stanisława Taczaka. Tym razem na cmentarzu towarzyszyły nam zastępy strażaków całej Wielkopolski. Okazało się, że natrafiliśmy na Strażacki Apel Pamięci. Na grobie generała zapaliliśmy znicz i minutą ciszy oddaliśmy hołd. Drugim ważnym punktem podczas spaceru było dotarcie do Placu Wolności, na miejsce gdzie powstańcy w styczniu 1920 roku złożyli przysięgę wojskową. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, a następnie pomaszerowaliśmy do Muzeum Narodowego obejrzeć niezwykłą wystawę najsłynniejszego polskiego batalisty Józefa Brandta. Bogata wystawa liczącą przeszło 100 obrazów oprócz Poznania (do 6 stycznia) była prezentowana tylko w Warszawie. Oczywiście na wyjeździe nie zabrakło Wielkiego Toastu za Wielkopolskę i Wielkopolan oraz, na zakończenie wycieczki, zapalenia zniczy pod Pomnikiem Powstańców.

W programie

• zapalenie zniczy na grobie pierwszego dowódcy powstania gen. Stanisława Taczaka - Cmentarz Zasłużonych
  • zwiedzanie Muzeum Powstania Wielkopolskiego
  • Wielki toast za Wielkopolskę
  • zapalenie zniczy przed Pomnikiem Powstania Wielkopolskiego
  • odwiedzenie innych miejsc związanych z powstaniem