VIII wycieczka „Gdzie oczy poniosą”

2018
Styczeń
niedziela
niedziela, Styczeń 7, 2018 - 00:00

VIII wycieczka „Gdzie oczy poniosą” odbyła się dnia 7 stycznia 2018 r. Tym razem udaliśmy się na Pałuki, rejon pomiędzy Bydgoszczą a Gnieznem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynarzewa, miejsca związanego z zaciętymi walkami w Powstaniu Wielkopolskim. Postawiono tam pomnik w miejscu zdobycia niemieckiego pociągu pancernego. Oddaliśmy pokłon poległym powstańcom spoczywającym na pobliskim cmentarzu.

Następnie udaliśmy się do posiadłości najsłynniejszego Radka (polityka) w Polsce. Niestety gospodarza nie było w domu i uczciwie trzeba powiedzieć okazały dwór oglądaliśmy za płotu. Kolejnym punktem w naszej wycieczce było zwiedzanie przedziwnego Muzeum Komunikacji w Paterku. Co tam ujrzeliśmy najlepiej widać na zdjęciach.

Na pewno nie było nam do śmiechu gdy odwiedziliśmy cmentarz wojenny w Potulicach. Z opisu dowiedzieliśmy, że w latach 1941-1945 w obozie przejściowym w Potulicach (filia Stutthofu) straciło życie 1291 osób, w tym 581 dzieci w wieku do 5 lat. Na zakończenie wyjazdu zwiedziliśmy Nakło nad Notecią. Ciekawe miasto z bardzo interesującym muzeum.

Warto było przyjechać i posłuchać przewodnika, regionalisty, wielkiego pasjonata.

Zapraszamy na koleją wycieczkę, we wrześniu 2018 (udamy się wówczas do... za granicę i będzie to wyjazd dwudniowy)