Gdzie oczy poniosą

16.01.2021

W dniu 16.01.2021 r. udaliśmy się na zimowe wejście na mityczną górę Słowian - Ślężę, najwyższy punkt Masywu Ślęży i Przedgórza Sudeckiego. Grupka turystów - członków i sympatyków Klubu Górskiego im. T. Hanelta „Ornak” w Gnieźnie, udała się na południe kraju. Tym razem celem wyprawy było...

03.01.2021

W dniu 03.01.2021 r. pod kryptonimem „K2”, odbyła się pierwsza tego roku zimowa wyprawa klubowa z cyku wypraw „Gdzie oczy poniosą”.

Grupa turystów - członków i sympatyków Klubu Górskiego „Ornak” w Gnieźnie, udała się na północ kraju. Celem wyprawy było zdobycie dwóch szczytów zaliczanych...

21.11.2020

W listopadzie wyprawowe Oczy powiodły nas do Warszawy i jej okolic. W reżimie sanitarnym, ale w dobrych humorach ruszyliśmy na podbój stolicy. W związku z tym, że muzea były zamknięte skoncentrowaliśmy się na cmentarzach, a w szczególności na Powązkach Wojskowych, nie należy mylić z zasłużoną...

03.10.2020

XV wyjazd „Gdzie oczy poniosą” był związany w głównej mierze z „Damą z łasiczką ”. To już druga wycieczka klubowa, podczas której śledziliśmy losy najsłynniejszego obrazu w polskich zbiorach. Letnia wyprawa wiodła szlakiem rezydencji Czartoryskich w południowo - wschodniej Polsce. Odwiedziliśmy...

12.07.2020

Na zdjęciach z tego wyjazdu: w Kozłowce z rodziną Czartoryskich i w Sieniawie w nekropoli Czartoryskich

04.01.2020

Rok 2020 rozpoczęliśmy na Opolszczyźnie wycieczką z cyklu "Gdzie oczy poniosą". Pierwszym obiektem architektonicznym, który podziwialiśmy był parafialny kościół w Małujowicach (niedaleko Brzegu) słynący z oryginalnych gotyckich fresków. Nie ma w Polsce drugiej świątyni, którą na tak dużej...

16.11.2019

XII wycieczka z cyklu „Gdzie oczy poniosą” stała pod znakiem El Greco. Zgodnie z założonym planem w sobotę rano podążyliśmy do Siedlec, do Muzeum Diecezjalnego, ażeby zobaczyć jeden z najcenniejszych obrazów w polskich zbiorach Ekstazę świętego Franciszka mistrza El Greco. Jest to jedyny obraz w...

20.09.2019

Gdzie oczy nas poniosły? Do Niemiec, a dokładniej na wyspę Rugię do Parku Narodowego Jasmund. Jest to najmniejszy Park Narodowy w Niemczech, który słynnie z kredowych wysokich klifów. Tereny te rozsławił Caspar Dawid Friedrich niemiecki malarz, uznawany za jednego z najwybitniejszych...

17.11.2018

X jubileuszowy wyjazd „Gdzie oczy poniosą” odbywał się pod hasłem „W poszukiwaniu skarbu”. Na początku szukaliśmy go w Lubiążu. W tym największym opactwie cysterskim na świecie a zarazem drugim co do wielkości obiekcie sakralnym, szukali już prawie wszyscy. Byliśmy podekscytowani gdy...

22.09.2018

W dniach 21-23.09.2018 r. odbyła się kolejna wycieczka „Gdzie oczy poniosą”. Tym razem udaliśmy się na Zachód i to daleko, bo aż do Berlina. Była to pierwsza wycieczka zagraniczna z tego cyklu.

W związku z załatwianiem pewnych formalności uczestnicy zostali wcześniej poinformowani gdzie...

07.01.2018

VIII wycieczka „Gdzie oczy poniosą” odbyła się dnia 7 stycznia 2018 r. Tym razem udaliśmy się na Pałuki, rejon pomiędzy Bydgoszczą a Gnieznem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynarzewa, miejsca związanego z zaciętymi walkami w Powstaniu Wielkopolskim. Postawiono tam pomnik w miejscu zdobycia...

18.11.2017

18 listopada 2017 r. odbyła się VII wycieczka z cyklu  „Gdzie oczy poniosą” . Uczestniczyło w niej 11 osób żądnych wrażeń, nastawionych na poznanie pięknych zakątków naszej Wielkopolski. Można przypuszczać, że większa frekwencja była związana z przewodnim tematem.  Bohaterem wycieczki byli...

23.09.2017

VI wycieczka krajoznawcza z cyklu „Gdzie oczy poniosą” zawiodła nas do Płocka.

Miasto położone na wysokim wiślanym brzegu, z licznymi cennymi zabytkami ma bardzo wiele do zaoferowania turystom, o czym mogliśmy się naocznie przekonać spacerując po starówce i nadbrzeżu.

Zanim...

14.05.2017

Piąta wycieczka z cyklu „Gdzie oczy poniosą” była związana z wielce zasłużonym hrabią Edwardem Raczyńskim. Kim był chyba wszyscy wiedzą, ale warto przypomnieć kilka podstawowych faktów z życiorysu. Edward Raczyński to jedna z najbardziej znanych postaci XIX-wiecznej Wielkopolski. Służył w armii...

07.01.2017
Relacja z wycieczki

„Gdzie oczy poniosą” tym razem zawiodły nas do Dobiegniewa w województwie lubuskim do obozowego muzeum. To tu kilometr od miasta w czasie II wojny światowej znajdował się niemiecki obóz jeniecki Oflag II C Woldenberg. Obóz, w którym osadzeni byli polscy generałowie,...

11.09.2016

Niespodzianka.

Wyjazd samochodowy.

13.02.2016

W dniu 13 lutego odbył się III wyjazd pod hasłem „Gdzie oczy poniosą”.Cel wycieczki tradycyjnie dla większości uczestników był nieznany. Uczestnicy dopiero w samochodzie dowiadują się, gdzie jadą. Tym razem z Adamem zadecydowaliśmy, że pojedziemy do Kruszwicy, Strzelna i Mogilna czyli miast...

25.10.2015

II wycieczka krajoznawcza „Gdzie oczy poniosą” zawiodła nas tym razem do Inowrocławia. Podczas pobytu w tym kujawskim mieście udało nam się z zobaczyć wiele interesujących rzeczy, o których do tej pory tylko słyszeliśmy. Głównym celem wyjazdu było podziwianie inowrocławskich tężni oraz spacer po...